Dajemy naszym uczniom poczucie, że szkoła to miejsce, gdzie mogą poznawać, dowiadywać się, odczuwać radość z sukcesów, odkrywają swój potencjał i możliwości. Kompetentna i doświadczona kadra nauczycieli, to profesjonaliści, którzy wiedzą jak prowadzić ucznia, by ten w pełni rozwijał swój potencjał i talent. Pracujemy na mocnych stronach ucznia, pokazujemy obszary do pracy. Szkoła to miejsce do poszukiwania rozwiązań, do badania, do popełniania błędów i wyciągania wniosków, do stawiania hipotez i ich sprawdzania.
Traktujemy uczniów podmiotowo. Konsultujemy ważne decyzje ze społecznością uczniowską. Każdy ma prawo do błędu, wypowiedzi, wyrażania siebie. Uczymy asertywnej komunikacji, konstruktywnych wypowiedzi. Każdy uczeń jest otoczony opieką tutora, który we współpracy z rodzicami otacza go opieką i motywuje do rozwoju.
Proces kształcenia przebiega sprawnie dzięki wprowadzenia opisu kompetencji i umiejętności, które uczeń w czasie danego działu poznaje. Po wprowadzeniu w tematykę każdy uczeń w swoim czasie poznaje i sprawdza nowe treści. To przenosi odpowiedzialność za uczenie się na ucznia i zwiększa Jego motywację wewnętrzną. Podstawa programowa jest bazą, na której kształtujemy i rozwijamy umiejętność samozarządzania procesem nauki, odpowiedzialności, systematyczności. Uczniowie otrzymują mapę kompetencji z podstawy programowej, oni sami decydują co chcą w danym tygodniu poznawać i rozwijać. Wyznaczone ramy czasowe pomagają w organizacji, nauczyciel czuwa nad procesem. System oceniania oparty jest na informacji zwrotnej, która pokazuje, co uczeń już umie, pomaga w poznaniu tego, co wymaga jeszcze pracy. Narzędziem w systemie oceniania jest system punktowy, uczeń w każdym obszarze zdobywa punkty za swoje działania.
Już w zerówce uczniowie rozwijają się językowo – narzędziowo oraz w czasie zajęć CLIL (science, art, technology…). Język jest narzędziem komunikacji, aby był kompletny, ważne jest zanurzenie się w nim, dlatego w ramach zajęć języka angielskiego prowadzone są zajęcia w formule CLIL (Content Language Integrated Learning). Projekty międzynarodowe, które realizujemy pozwalają na uczenie się wspólnie z uczniami innych krajów. Nasz uczeń jest otwarty i tolerancyjny.
Aby uczeń osiągał sukcesy, był gotowy na wyzwania edukacyjne musi być w dobrej formie emocjonalnej. Dlatego każdy uczeń objęty jest opieką psychologa i lekarza pediatry.
Badania i prognozy pokazują, że jest to jedna z podstawowych umiejętności jaką będą musieli wykazać się w przyszłych zawodach młodzi ludzie. Dlatego stosujemy metody badawcze, projektu, uczymy odpowiedzialności za zadania, współpracy, podziału obowiązków.
Wiedza jest wszędzie. Uczeń musi nauczyć się dochodzenia do źródeł, krytycznego myślenia, odróżniania fake news od faktów, selekcji spośród natłoku informacyjnego. Nasz uczeń wie, że nauka jest przyjemnym doświadczeniem, które nie kończy się w szkole. Jest stanem umysłu, chłonnym do poznania, pozostającym elastycznym i gotowym do wyzwań jakie stawia i będzie stawiać świat.
Poprzez wspólne działania od segregacji śmieci po prowadzenie badań pragniemy uczniowi uzmysłowić, iż ma wpływ na to, co w świecie się dzieje. Pokazać mu globalne wyzwania, te ekologiczne, klimatyczne, gospodarcze.
Dwujęzyczność oznacza obok licznych zajęć z języka angielskiego narzędziowego, także zajęcia przedmiotowe takie jak matematyka, biologia, fizyka, chemia prowadzone dwujęzycznie. Dodatkowo nasi uczniowie uczestniczą w projektach międzynarodowych takich jak projekt Space Camp, Erazmus+ oraz eTwinning.
W naszej szkole funkcjonują mediacje rówieśnicze, ponieważ wierzymy, że efektywna komunikacja, empatia i umiejętność rozwiązywania konfliktów to klucz do budowania silnych, zdrowych relacji i pozytywnej atmosfery.
Dzięki mediacjom, nasza szkoła staje się miejscem, gdzie każdy czuje się wysłuchany i szanowany, co tworzy bezpieczne i wspierające środowisko dla wszystkich.
Współpraca i realizacja projektów międzynarodowych są cennym doświadczeniem, które przynosi uczniom wiele korzyści edukacyjnych i osobistych, a także przyczynia się do ich wszechstronnego rozwoju.
Poprzez takie inisjatywy uczniowie mają możliwość rozwijania kompetencji językowych, budowania otwartość i zrozumienia między ludźmi z różnych części świata.
Współpraca z szkołami partnerskimi za pośrednictwem wideokonferencji jest ważnym elementem edukacji w naszej szkole. Daje uczniom możliwość praktycznego wykorzystania języka obcego w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych, co zwiększa ich umiejętności językowe i pewność siebie.
Wspólne projekty z uczniami z innych krajów poszerzają horyzonty myślowe, pomagając zrozumieć różnorodność kulturową i budować tolerancję. Udział w międzynarodowych projektach rozwija również umiejętności współpracy i pracy zespołowej, co jest niezwykle ważne w dzisiejszym globalnym świecie.
News? Always bad? Well, in the case of two teenagers from Verona, definitely yes! When it comes to our students’ work, the news is they did a fabulous job! Humanities at Human to Human.
Copyright 2020 © Human to Human. All rights reserved.